Seneste

Anbefales

Sport

Tidligere FHK-anfører takker af: »Jeg har virkelig prøvet«

SPORT. En af de mest karismatiske skikkelser i nyere fredericiansk håndbold har valgt at stoppe. Målmanden Emil Tellerup, der i fem sæsoner var anfører og ankermand i målet hos Fredericia HK, meddelte i dag på Facebook, at han indstiller den professionelle karriere. Beslutningen kommer efter en længere periode med fysiske problemer. »Jeg stopper, fordi min akilleshæl, knæ, lænd og passion for at spille håndbold ikke har spillet sammen siden november 2024,« skriver han. For den 34-årige målmand er det en stor omvæltning at sige farvel til det, der har fyldt det meste af livet. Han begyndte i GOG for 20 år siden og har siden stået i blandt andet TM Tønder, Fredericia HK, Lemvig-Thyborøn Håndbold, KIF Kolding...

Sejrens pris

Venstre kunne i 2001 vælte Socialdemokratiet og regere Danmark i et årti. Et kvart århundrede senere fik partiet sit dårligste valg siden 1910, og kritikken kommer nu indefra, helt ude fra et byrådsmedlem i Fredericia. Hvordan endte sejrherren her? Læs essayet her

Dødsfald

Krimi

Populært

Kultur og navne

Seneste

Læs også

Ugens