KRIMI. Det varme vejr trækker mange mennesker mod strandene, og det kan mærkes hos Sydøstjyllands Politi.

Ifølge politiet har der i varmen været flere anmeldelser om ulovlige parkeringer, særligt ved områder, hvor mange skal til og fra stranden. »I det gode og varme vejr oplever vi nogle anmeldelser, primært fra områderne, hvor folk skal til og fra strandene. Det handler blandt andet om ulovlige parkeringer,« fortæller vagtchef Halfdan Kramer fra Sydøstjyllands Politi.

Flere steder kan adgangen til strandene være trang, og det skaber problemer, hvis biler holder uhensigtsmæssigt. »Nogle af strandene og adgangsvejene er snævre. Hvis ingen kan komme væk, kan ingen heller komme frem,« siger vagtchefen.

Derfor lyder opfordringen fra politiet, at strandgæster skal vise hensyn, når de parkerer, så der er plads til både andre gæster, beboere og beredskab. »Hvis alle udviser god opførsel, skal der nok kunne være plads til alle,« siger Halfdan Kramer.