Tre spillere fra Fredericia HK er udtaget, da Danmark til sommer stiller op ved M18-EM i håndbold i Serbien. En fjerde Fredericia-spiller er kaldt ind til landskampene op til slutrunden, der spilles fra slutningen af juli.
Landstræner Ulrik Kirkely har udtaget de 16 unge spillere, der skal repræsentere Danmark ved M18-EM i Serbien fra den 29. juli til den 9. august. Blandt dem er Jeffery Asamoah-Larsen og Kalle Nissen Møller fra Fredericia HK, og i opvarmningskampene før slutrunden er klubben tillige repræsenteret ved Silas Stub.
For Fredericia HK er det en markant anerkendelse af klubbens ungdomsarbejde, at to spillere er med i selve EM-truppen, mens GOG Håndbold med ni spillere udgør stammen i landsholdet.
»Det første mesterskab i U-landsholdsregi er altid ekstra spændende at deltage i som nyt landshold. Vi har udtaget en interessant trup med spændende unge talenter, som har forskellige kompetencer, som vi ser frem til at få i kamp på den internationale scene, og hvor evnen til at samarbejde som et solidt hold ofte er det, som giver de gode oplevelser igennem en turnering,« fortæller landstræner Ulrik Kirkely.
Danmark er endt i gruppe E, hvor modstanderne bliver Norge, Slovakiet og Polen. Holdet åbner mod Slovakiet den 29. juli, møder Norge dagen efter og spiller mod Polen den 1. august. Tidspunkterne for kampene er endnu ikke fastlagt.
»Vi ser frem til et mesterskab, hvor vi skal gå efter at finde en god base i vores spil i både forsvar og angreb, men også turde at udfordre os selv. Vi er i en spændende og helt sikkert udfordrende gruppe, hvor vi uden tvivl vil blive testet maksimalt i alle spillets faser,« siger Ulrik Kirkely.
Som forberedelse til slutrunden møder den danske trup Tjekkiet i to landskampe på hjemmebane. Den første spilles den 21. juli klokken 16 i Sportium Varde, den anden den 23. juli klokken 11 i Vejen IC. Til de to kampe er fire spillere kaldt ind ud over EM-truppen, og blandt dem er Silas Stub fra Fredericia HK.






